Програм Уједињених нација за развој (UNDP), у сарадњи са Светском здравственом организацијом, расписује Јавни позив за иновативна решења или репликацију постојећих решења - која се примењују у другим деловима света, како би заштитили пружаоце услуга и неговатеље од вируса COVID-19, отклонили последице инфекције и смањили ризик од преноса вируса
Рокови за пријављивање су:
· Први рок: 10. април 2020.
· Други рок: 24. април 2020.
Корисници:
· јавна предузећа
· привредни субјекти (привредна друштва, предузетници)
· научно-истраживачке установе
· у изузетним случајевима компетентне и релевантне организације цивилног друштва.
Сви подносиоци пријава морају да буду регистровани у Републици Србији, у складу са националним прописима.
Износ средстава: Број одабраних пројеката који одговарају критеријумима ће зависити од доступних финансијских средстава. У претходним јавним позивима, UNDP је додељивао између 5.000 и 500.000 долара за сличне иницијативе.
Резиме:
Криза изазвана ширењем корона вируса у Србији се убрзава. Влада је увела мере у циљу контроле епидемије у њеној почетној фази и средњорочног/дугорочног превазилажења. У циљу побољшања капацитета, Влада набавља неопходна медицинска средстава, апарате и опрему за систематски одговор на епидемију. У овом контексту, Програм Уједињених нација за развој, у сарадњи са Светском здравственом организацијом, расписује Јавни позив за иновативна решења или репликацију постојећих решења која се примењују у другим деловима света, како би се пружаоци услуга и неговатељи заштитили од корона вируса, отклониле последице инфекције и смањио ризик од преноса вируса.
Програм Уједињених нација за развој (UNDP) у Србији зато позива правна лица да предложе нове начине производње или набавке иновативних производа, технолошких решења и нових ланаца вредности за производњу или набавку:
1. Личне заштитне опреме – ЛЗО (маске, рукавице, визири и сл.) за подршку пружаоцима услуга и најугроженијим заједницама и неговатељима;
2. Медицинске опреме као што су респиратори/ вентилатори;
3. Комплета за тестирање на корона вирус;
4. Опреме и унапређење процеса за управљање опасним инфективним медицинским отпадом.
Линк: http://socijalnoukljucivanje.gov.rs/rs/lansiran-covid-19-izazov-poziv-za-inovacije-u-vreme-krize/
За детаљне информације, као и за подршку приликом конкурисања, можете се обратити
Регионалној агенцији за економски развој Шумадије и Поморавља
Краља Петра I 22, 34000 Крагуејевац
+381 34 302 702
www.redasp.rs
Месец април у календару Центра за развој каријере и саветовање студената резервисан је за програм радионица за студенте и дипломце Универзитета у Крагујевцу под називом Априлске радионице. Програм је конципиран тако да учесницима пружи релевантне информације и пренесе искуства значајна за развој каријере, пружајући тако подршку развоју знања и вештина које ће им бити од значаја како током студија, тако и приликом изласка на тржиште рада.
Имајући у виду ситуацију са којом се Европа и свет, а и наша земља, тренутно суочавају, а у жељи да традицију Априлских радионица не прекинемо и да нашим студентима и дипломцима пружимо прилику за стицање нових знања током периода останка код куће, Центар за развој каријере ове године организује ОНЛАЈН АПРИЛСКЕ РАДИОНИЦЕ.
Све радионице и презентације су, као и до сада, бесплатне. Неопходно је пријавити се за учешће на Априлским радионицама путем линкова за пријаву присуства.
Детаљан програм са описом радионица и предавања и одговарајућим линковима можете преузети ОВДЕ>>>
Сва додатна питања можете поставити путем имејла Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
#ОСТАНИ КОД КУЋЕ – ЕДУКУЈ СЕ ОНЛАЈН
Приручник о превенцији и лечењу COVID-19
инфективне болнице у Кини која је имала 0% морталитет.
http://www.lecenjekorone.com/
"Поштоване колеге,
Част нам је и задовољство да вам представимо српско издање “Приручника за превенцију и лечење COVID-19 инфекције”. Овај приручник саставиле су колеге и стручњаци из Прве придружене болнице Медицинског факултета Универзитета у Zheijang-у, НР Кина, а на основу своје тешке борбе са новим COVID-19 вирусом. Фасцинантни резултати које су постигли у превенцији и лечењу оболелих чине овај приручник веома вредним штивом обзиром да се и ми, као и остатак света, по први пут сусрећемо са овим вирусом, те је искуство један од најважнијих ресурса који нам је потребан.
Приручник је објављен на Alibaba Cloud платформи, а српско издање је настало као резултат сарадње лекара Опште болнице Атлас из Београда и хуманитарне организације "28. јун", уз дозволу аутора из Кине. Оригиналну верзију можете пронаћи на адреси овде>>>.
Жеља нам је да приближимо искуства лекара из Кине нашим колегама широм Србије, али и света и да поделимо сазнања у превенцији и лечењу COVID-19 инфекције у тренутку када у Србији, Црној Гори и Републици Српској расте број новооболелих и када се примењују све строжије мере у покушају успоравања даљег ширења инфекције.
Захваљујемо се колегама и преводиоцима који су омогућили да српско издање овог Приручника буде публиковано у рекордном року.
Надамо се да ће вам препоруке и савети колега из Кине бити веома корисни у вашем свакодневном раду.
Срдачно,
др Немања Зарић, Општа болница Атлас
Филип Филипи, председник организације 28. јун"
Научници и истраживачи запослени у Центру за биоинжењеринг Факултета инжењерских наука Универзитета у Крагујевцу почели су током марта 2020. да израђују и донирају визире за заштиту од коронавируса, намењене здравственим радницима, као и припадницима војске и полиције. Више од 9000 визира је већ донирано здравственим установама у више градова Србије, као и Полицијској управи, Министарству одбране и другим инстируцијама и организацијама. О овом хуманом гесту извештавала је Радио Телевизија Србије (рубрику можете погледати путем линка>>>) , као и други медији, попут РТ Војводина и бројних интернет портала (Blic, N1 и др.).
Податке о броју донираних визира и списак установа којима су визири донирани можете погледати на сајту Универзитета у Крагујевцу>>>
Деканат Факултета инжењерских наука у наредном периоду неће радити са странкама.
За информације у вези са оосновним, мастер или докторским академским студијама можете се обратити на e-mail Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. или на телефон 064/ 4979338.
За хитне информације можете се обратити на e-mail Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. или на телефон 069/ 8449712.
На основу Одлуке о изменама и допунама Одлуке о организацији рада Факултета инжењерских наука у условима ванредног стања, донете 20. марта 2020. године:
1. Библиотека Факултета ће примати захтеве студената путем e-maila Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.. Библиотека је обавезна да одговори на захтеве студената у року од 24 сата.
2. Књижара Факултета неће радити.
Одлука о организацији рада Факултета инжењерских наука у условима ванредног стања>>>
На основу Одлуке о проглашењу ванредног стан.а на геригорији Републике Србије ("Сл. гласник РС" бр. 29/20) којом је уведено ванредно стање у Републици Србији почев од 15.03.2020. године, Одлуке о обустави извођења наставе у високошколским установама, средњим и основним школама и редовног рада установа предшколског васгштања и образовања, Уредбе о мерама за време ванредног стања ("Сл. гласник РС", бр. 31/2020), Уредбе о организовању рада послодаваца за време ванредног стања ("Сл. гласник РС", бр. 31/2020), Обавештења Министарства просвете, науке и технолошког развоја, бр. 612-00-00457/2020-06 од 17.03.2020. године, члана 97. Статута Универзитета у Крагујевцу (бр. П-01-265/2 од 03.04.2018. године, са изменама и допунама број: 11-01-400/5 од 07.05.2019. године, број: Н-01-400/6 од 07.05.2019. године и број: Н-01-564/3 од 28.06.2019. године), Сенат Универзитета у Крагујевцу, доноси дана 18.03.2020. године
ОДЛУКУ О МЕРАМА ЗА ВРЕМЕ ВАЖЕЊА ВАНРЕДНОГ СТАЊА
Члан 1.
Овом одлуком привремено се за време трајања ванредног стања уведеног Одлуком о проглашењу ванредног стања на теригорији Републике Србије ("Сл. гласник РС" бр. 29/20) врши застој свих радњи у:
Поступцима избора у звања и заснивања радног односа наставника и сарадника Универзитета у Крагујевцу;
Поступцима пријава, израда и одбрана, докторских дисертација односно докторског уметничког пројекта;
Члан 2.
За време ванредног стања уведеног Одлуком о проглашењу ванредног стања на територији Републике Србије ("Сл. гласник РС" бр. 29/20) не теку рокови у:
Посгупцима избора у звања и заснивања радног односа наставника и сарадника Универзитета у Крагујевцу (расписивање конкурса, пријављивање на конкурс, формирање комисије, предаја документације, рок за предају извештаја, рок за одржавање приступног предавања, 'рок за увид јавности на извештаје и за писање приговора, рокови за изјављивање приговора на одлуке о избору у звања, као и други рокови предвиђени општим актима којима се регулише поступак избора у звања наставника и сарадника Универзитета у Крагујевцу);
Поступцима пријава, израда и одбрана, докторских дисертација односно докторског уметничког пројекта (рок за формирање комисије, предаја документације, писање свих извештаја, рок за увид јавности на извештаје и за писање приговора, рокови за исправке и допуне докгорске дисертације, рокови за одбрану докторске дисертације односно докторског уметничког пројекта, рокови за завршетак студија);
Члан 3.
Поукидању ванредног стања уведеног Одлуком о проглашењу ванредног стања на територији Републике Србије ("Сл. гласник РС" бр. 29/20) сви поступци из члана 1. ове одлуке биће настављени и то од оне фазе поступка у којој се налазе на дан 18.03.2020. године.
Сви рокови из члана 2. настављвају да теку по укидању ванредног стања уведеног Одлуком о проглашењу ванредног стања на територији Републике Србије ("Сл. гласник РС" бр. 29/20).
Са наставницима и сарадницима којима истиче период избора у звање продужити трајање уговора о раду за време трајања ванредног стања уведеног Одлуком о проглашењу ванредног стања на територији Републике Србије ("Сл. гласник РС" бр. 29/20), односно за период колико буде трајало ванредно стање.
Свим студентима докторских студија биће продужени рокови за завршетак студија за оно време колико буде трајало ванредно стање.
Члан 4.
Обавезују се факултети у саставу Универзитета у Крагујевцу да седнице органа организују само у изузетним случајевима и то електронским путем уколико то захтевају разлози хитности.
Налаже се факултетима да својим актима размотре могућност застоја и других поступака који су у искључивој надлежности факултета.
Члан 5.
Ова одлука ступа на снагу даном објавлшвања на интернет страници Универзитета у Крагујевцу.
О 6 р а з л о ж е њ е
Полазећи од Одлуке о проглашенн/ ванредног стања на територији Републике Србије ("Сл. гласник РС" бр. 29/20) којом је уведено ванредно стање у Рет/блици Србији почев од 15.03.2020. године, Одлуке о обустави извођења наставе у високошколским установама, средњим и основним школама и редовног рада установа предшколског васпитања и образовања, Уредбе о мерама за време ванредног стања ("Сл. гласник РС", бр. 31/2020), Уредбе о организовању рада послодаваца за време ванредног стања ("Сл. гласник РС", бр. 31/2020), Обавештења Министарства просвете, науке и технолошког развоја бр. 612-00-00457/2020-06 од 17.03.2020. године, а све у циљу спречавања ширења заразе и очувања здравља свих грађана Рет/блике Србије, као и здравственог система, Сенат Универзитета у Крагујевцу је одлучио да се зауставе сви поступци и рокови у поступцима како би се испоштовале све мере Владе Рет/блике Србије и препоруке надлежног Министарства, и истовремеио сачувала правна сигурност наставника и сарадника у очувању њихових права и обавеза.
Сенат Универзитета у Крагујевцу је утврдио да се не може на адекватан начин обезбедити увид јавности извештаја \/ поступиима избора и поступцима пријава, израда и одбрана докторских дисертација односно докторских уметничких пројеката, писања приговора и одговора на приговоре, као и на адекватан начин обезбедити рад комисија за писање извештаја имајући у виду ограничења која су уведена уредбама Владе Републике Србије, као и да се због ограничења у раду државних органа не могу прибавити одговарајући докази који се подносе у поступку избора и да на такав начин кандидати долазе у опасност да не могу благовремено да предају конкурсну документацију.
Поред наведеног на електронским седницама није могуће обезбедити на адекватан начин расправу и дискусију о материјалима везаним за поступке избора и поступке пријава, израда и одбрана докторских дисертација односно докторских уметничких пројеката, као и одлучивање по питањима евентуалних приговора.
Имајући у виду претходно наведено Сенат је донео ову одлуку.
Одлуку можете преузети овде>>>
На основу Oдлуке о проглашењу ванредног стања на територији Републике Србије (''Сл. гласник РС'' бр. 29/2020) и Одлуке Владе Републике Србије о обустави извођења наставе у високошколским установама, средњим и основним школама и редовног рада установа предшколског васпитања и образовања (''Сл. гласник РС'' бр. 30/2020), а у складу са Упутством о раду високошколских установа због проглашења ванредног стања ректорског колегијума Универзитета у Крагујевцу, бр. I-01-252 од 16.03.2020. године, Факултет инжењерских наука Универзитета у Крагујевцу организује активности на следећи начин:
1. Настава (предавања и вежбе) на основним, мастер и докторским студијама биће организована без физичког присуства студената. Наставни материјали са презентацијама и пропратним упутствима и појашњењима биће редовно ажурирани и доступни на сајту факултета (преко платформе moodle.fink.rs и наставничког портала). Инструкције на седмичном нивоу студенти ће добијати од предметног наставника.
2. Свим студентима биће признати предиспитни бодови по основу присуства предавањима и вежбама.
3. Наставници и сарадници су дужни да у периоду одржавања наставе према распореду часова буду доступни студентима путем средстава електронске комуникације. Додатне консултације обављаће се искључиво електронским путем. Наставници и сарадници су обавезни да одговоре на упите студената у року од 24 сата. Oдговоре на постављена питања или друге пропратне коментаре и обавештења наставници и сарадници дужни су да доставе свим студентима у групи.
4. Планирани испити и колоквијуми неће се одржавати у периоду трајања ванредног стања.
5. Специфични облици наставе које се на овај начин не могу реализовати (лабораторијске вежбе, рад у рачунарским учионицама) неће се обављати до стварања услова за безбедно извођење ових активности.
6. Студенти се могу обраћати студентској служби електронским путем на мејл адресу Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.. Студентска служба је обавезна да одговори на студентске захтеве у року од 24 сата.
8. Библиотека факултета ће издавати студентима књиге у периоду од 11-13 часова поштујући правило да је у просторији Библиотеке присутан један запослени и само један студент. За више информација студенти се могу обратити на е-mail: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели..
9. Читаоница неће радити.
10. Студентски ресторан неће радити.
11. Отказују се све студентске ваннаставне активности.
12. Све седнице Колегијума, Катедара, Комисија, Наставно-научног већа, и Савета Факултета, ако постоји потреба за њиховим одржавањем, организоваће се искључиво електронским путем. Материјали за седнице ће бити достављени у електронском облику.
13. Наставно особље мора бити на располагању путем email-a и телефона, а у просторијама Факултета присуство наставног особља је могуће само у посебним случајевима, искључиво по налогу декана.
14. Ненаставно особље на Факултету биће ангажовано у минималном броју уз минимум процеса рада, који ће омогућити функционисање установе. Ненаставно особље које није дежурно, радиће од куће на задацима на којима је то могуће, а према плану који ће направити шефови служби. Ненаставно особље које ради од куће мора бити на располагању путем email-a и телефона у периоду редовног радног времена.
15. Рад запослених у Техничкој служби биће организован тако да се приоритет даје интензивном одржавању хигијене, а уз коришћење адекватне хигијенске заштите (маске и рукавице). Одговарајућа средства за реализацију ових активности су набављена, а наставиће се рад на њиховом благовременом обезбеђивању.
О евентуалним изменама и допунама у поступању благовремено ћемо вас обавештавати сходно указаним потребама и у складу са одлукама и препорукама Владе Републике Србије.
Декан Факултета инжењерских наука,
проф. др Добрица Миловановић
Факултет инжењерских наука Универзитета у Крагујевцу
ул. Сестре Јањић бр. 6 - 34000 Крагујевац, Србија
dummy+381 34 335 990
dummy+381 34 333 192
dummy kontakt@fink.rs